Wednesday, October 14, 2009

GPS Punya Pasal...

e_ieda81: na
e_ieda81: ko tahu tak berapa harga nokia e 63
blue_oct: ye
blue_oct: nokia e63?
blue_oct: emm tak tau la plak.. aku dah lama tak mengikuti perkembangan tepon cangih2 nih
blue_oct: awatnye? hang nk beli ke? cek kat online laa..
e_ieda81: tgh cek la ni
e_ieda81: aku tanya hang kot hang tau
blue_oct: heheheheh engak tau donk
blue_oct: aku cek kat online ni price dlm 700-800
e_ieda81: 880
blue_oct: ha betul la tu price lebih kurang tu
blue_oct: hang nk beli utk rizal ka?
e_ieda81: taklah..aku nak beli utk diri sendiri la. phone aku dah rabak
blue_oct: oo ye ke, ha beli la
e_ieda81: yg tu x der mcm navigator punya kan?
blue_oct: navigator ape? hang nk navigate ape..cuba ckp terang2 sikit
blue_oct: apa lagi option lain selain dari tu yg hang berkenan
e_ieda81: ntahla aku..pun x tau, yg aku tau navigator tu kan yg penunjuk arah tu
blue_oct: oo GPS tu
e_ieda81: aku berkenan GPS TU LER
blue_oct: emmm...hang nk p mana pakai benda tu?
e_ieda81: x derla, dah alang2 nak beli phone baru..hang nih
blue_oct: ooo hehehe mana tau
blue_oct: hang buat la perbandingan, cari la phone yg function dia hang akan guna..kalau beli mahal2 sekadar hiasan..rugi duit beli je..baik beli benda lain
e_ieda81: ala sekali jer beli bkn tiap2 thn
blue_oct: alaaaaa tipu la sekali beli..2-3 thn nanti tepon dah rabak kite mesti beli lagi..caya la cakap aku
e_ieda81: aku pakai yg ni dari degree tau, dah dekat berapa thn?
blue_oct: hang compare la dulu sony erikson ke, ape ke
e_ieda81: aku tak suka jenama lain selain nokia, aku malas nak belajar cara mengguna nya
blue_oct: emm ikut suka la, p la beli nokia yg ada gps tu
blue_oct: nanti hang cari map letak dlm tu byk2, senang nk p oversea
e_ieda81: amboi
e_ieda81: aku bkn kaki jalan mcm hang
blue_oct: tak kisah la..cari la map balik umah hang ka..leh on gps
blue_oct: beli dan guna..jgn beli dan simpan..
e_ieda81: dah tau umah aku kat mana
blue_oct: tadi hang kate mau gps..
e_ieda81: buat pa nak gps hang ni
blue_oct: ayoyyooo
e_ieda81: hang ni mcm perli aku jer
blue_oct: eish idak le, tadi hang ckp kat atas nun, nk pakai yg ada gps


Ni citer gelabah untuk hari ni...Aku dan Idawati ni dah kenal lama dah, dari zaman diploma lagi. Dah kenal sangat dengan perangai dia, maklum la duk serumah, sebilik, bertahun-tahun. Rasenya tak penah lagi kami bergaduh, kalau tak bersependapat tu biasa la, dia kata macam ni, aku kata macam tu. Walaupun kadang-kadang tak sependapat, tapi kitorg tetap maintain akrab. Kalau bab berkongsi cerita peribadi ke apa ke, memang Idawati dan Kak Are la yang paling tau sekali. Sekepala la kiranya kami bertiga nih..Kalau bergosip pulak, memang tak ingat dunia punya la..hahahahah meriah i tell u.. Walaupun sekarang dah tak duk sekali dengan Idawati dan Kak Are, tapi kitorg masih lagi berhubung di YM, hampir setiap hari!! YE!! SETIAP HARI!!!!

Entah dimana silapnya hari ni, aku terasa macam tak sedap pulak, lepas dah berbual2 dengan Idawati pasal handphone GPS, tiba-tiba je dia diam. Aku pun terdiam kejap. Cuba baca balik apa yang aku tulis sebentar tadi. Idawati cakap aku macam perli dia...Tapi betul ke? Sebab aku tak pun rasa macam memerli dia..emm..lama jugak minah ni diam..lamaaaaaaaaaaaaaaaaa gileeeeeeeeeeeeeee..Aku siap mengadu kat Kak Are. Tapi Kak Are ni bagus, tak de nk menyebelahi sesiapa..Arggg tak best nye macam nih..mana Idawati nih...Serba tak kena rasenya..kalau ngn org lain aku leh buat tak tau je..tapi ngn Idawati nih, susah la..aku dah kenal lama..rasa tak best la kalau pasal gps pun nak gaduh2 tak puas ati kan..heheheh..Hampir setengah jam aku gelabah tak sedap hati, aku message kat dia, tanya bengang kat aku ke??, lamaaaaaaa dia tak jawab2...aduii sedih betui rasenya hati nih...

Tiba-tiba dia reply..

e_ieda81: Tak bengang la..awat hang ni..buat lawak plak..aku turun bawah sat ni, ada kerja la....
e_ieda81: merapu la hang ni..
e_ieda81: hang mcm x kenai aku

Huih lega...time ni aku dah tersengih cam kerang busuk dah..Kus selamat..Idawati ada kerja rupenye, bukan marah kat aku pasal gps tu heheheheh..eish buang karan betui la gelabah tak tentu hala..emm lepas tu apa lagi, sambung gosip lain pulak la...oo Idawati..I lap U forever..!! Muah Muah Muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

5 comments:

ieda said...

ha ha ha gelabah ko...x der benda pun na..aku dah kenai ko dan ko dah kenai aku ...kak are juga bagus x sebelah sapa2 sayang korang berdua muahhhhh.kak are kalo ko terbaca blog na ni ko jgn gelakkan kami yer...:-)

Ely Hasrul said...

ahhahaha aku pong marah kalu biqq xreply ym aku padahal dh terang2 dia kuli batak kat affin

Unknown said...

hehehe tu la..memang suspend betul la org diam lama2 nih..diam tanda setuju? diam tanda marah? diam tanda suka?? hahaha

Biqque said...

kalo aku diam, maknanya aku DC! KAHKAHKAHKAH! INTERNET LINE BODO!

Unknown said...

hahahah i tau dah u tu..kalo tengah sembang2/gosip2, tibe2 terdiam tu, memang dc la tuh...sakit jiwaaaaaaaaa gua!!!!!!