Wednesday, June 10, 2009

Europe Vs China

Minggu lepas sempat la berchatting2 ngn Biqque pasal Hafiz pegi New Zealand.. pastu tibe2 je terpesong...

Aku: Biq, best la Hafiz tu, keje dia jalan jek..jeles nih..mcm kene pegi jugak NZ nih..
Biq: Ha tu la syok dia...tp maybe NZ lebih kurang cam Oz jugak..
Aku: Emm mungkin la..sb diorg dekat2 jek..maybe la lebih kurang...
Biq: Tu la...
Aku: Biq jom la kite pegi Europe nak?? Kite skip la China tu dlu..Asyik p Asia je kite nih..thn dpan pun kite p Hanoi, tak kan end of 2010 pun nk p China..?
Biq: I tak kisah..I memang nk sgt p Europe nih, tp ari tu sb dh ckp nk p China, i ok je mana2..
Aku: Ala jom Europe la..kite tak sampai lagi benua eropah nih..kan? kan?
Biq: U serius ke ni Na?? I memang nk pegi, tak kisah la skip China, lagi pun memang tak de sape dh sampai ke Europe nih..emm best nye..
Aku: I serius la nih..jom la kite plan utk end of 2010 atau awal 2011..
Biq: Ha boleh2..best nye..i suka nk merasa tempat2 sejuk nih..heheheh...
Aku: Emm kene update forum nih..kasi buzz sket kat diorg..Sharul cam mane? tak pe ke tak pegi China..?
Biq: Emm dia ok jek..dia pun memang nk p Europe pun...emm semangat dh i nih...hahahah
Aku: I pun semangat nih..i nk survey la ape patut..

Lepas abis chatting jek, terus aku update forum, kasi buzz kat diorg pasal plan baru..hahaha..Biq plak siap survey flea market kat Paris, konon nk shopping..kah kah kah..punye la semangat..Sejak dari minggu lepas, keja aku mencari info pasal Europe. Sebab kitorg masih berbelah bagi nk pegi mane. Mengikut plan, nk pegi sana selama 2 minggu. Tapi perjalanan pegi dan balik dah amik masa lebih kurang 2 hari, jadi tingal lagi 12 hari. So kitorg plan nk ke London-Paris-Amsterdam dlm 10-12 hari..ok kot kan? Kalo tak mula2 plan dulu2, nk pegi Spain dan Swiss skali, tp cam takut tak sempat la nk experience bende2 kat tempat2 tu..so dishortlisted kan 3 tempat tu je..

Kalo nk dibandingkan Europe dan China, memang jauh beza dari segi culture, dan segala2nye..memang tak patut dicompare..sebab masing2 ade kelebihan dan kekurangan masing2, tp yg pasti nye Europe ni cam best jek..ahaks..

Tapi tu semua baru rancangan je, tak tau la jadi ke tak. Yang pasti nye, kami memang semangat berkobar2 dah ni nk ke Europe.. Ya Allah murah kan lah rezeki dan pjgkan la umor kitorg nih, moga2 tercapai la impian kami nk ke Europe..Amin.. (kawan2 jom doa ramai2 :D)