Saturday, April 11, 2009

Conspiracy against Icam..Day 2

Ahad, 5 April

Icam bangun awal ari ni, siap posing atas katil ambik gambar sendiri, pakai goggle plak tu..hik hik..Pas tu dia tgk aku pun dh bangun, terus ajak p breakfast..

Kitaorg gerak ke restaurant hotel tu, ari ni breakfast free. So as usual, mesti la makanan nye ala kadar je kan, free la kata kan..Seperti yg disangka, memang biasa2 je makanan dia, Icam siap komplen ckp nasi lemak mak buat lagi sedap...hehehe mesti laaa!!!
Dah selesai makan, kitorg terus masuk pool, mandi manda..Pastu tibe2 je Icam ajak pegi Underwater World!! Emm smlm kitorg ajak tak mo pegi, ari ni tukar pikiran lak.. Disebabkan nk ke Underwater World tu, kitorg terus kuar dari pool dan balik ke bilik utk bersiap2 dan check out..Icam teramat la excited nk ke situ. Total semua aku bayar utk 4 org RM102. Emm agak mahal jugak..Tp Icam ngn Muni punye pasal, aku tutup mata je la..bukan slalu pun kan??


Sebenarnye Underwater World ni biasa2 je, nk kate hebatkan sangat pun tidak, tp boleh la..paling best aku rase tgk penguin la kot, lain2 tu biase je..Selepas 2 jam pusing dlm tu, kitorg pun keluar dari situ, sb nk ke Kuah utk shopping coklat!!!! Off we go to Kuah!!!
Tibe di Kuah town 20 minit kemudian, parking kete byk lagi kosong, maklum la ari Ahad kat Langkawi ni ari org keje, so tempat2 shopping ni kosong la..Dari satu kedai ke satu kedai, mesti ade je barang kitorg beli huuhuhu, tp coklat la kan!!! Aku duk borong la coklat utk souviner wedding adik aku, sampaikan org kedai tu siap tanye lagi beli byk2 ni nk buat ape hehehehe...


Pas dah puas borong coklat, aku ckp kat Cawan aku nk beli pinggan..dia terus bawak aku ke kedai pingan mangkuk tu..byk pilihan, tp aku tak cari dinnerware melamine yg makcik2 suka beli kat sini, aku aim nk beli Correlle, Arcopal atau yg seangkatan dengan nye..Tp yg slack nye, design2 kat situ, semua gambar bunga2 , daun2 la, memang "sooo makcik" punye style la..Rase frustrated pun ade!! Sb tema pingan kat umah plain dan simple jek, black n white ataupun yg modern sket, abstract ke..tp enggak ada donk!!

Pusing punye pusing, skali terjumpe la LUMINARC warne PUTIH semua!!! Waaaaa bestnye..tanye la kat brother tu, tak de wane itam ke? Dia ckp tak de, putih je ade..

Pas tu aku tanye kat Cawan cam mane?? Di ckp angkat je la yg tu, kalo nk yg wane itam beli kat IKEA jek. Emm aku tanpa buang mase terus ckp kat brother tu, nk satu set!! Uish best nye rase, dapat jugak aku dinner set LUMINARC nih, made in France ok!!! Kalo kat KL ni, harga dlm 300-500++, tp kat sini murah gile!!!! Pas tu aku angkat jugak salad bowl LUMINARC tu, tp 1 je la, mula nye nk amik 2-3 dah, tp Cawan suh sabor!!!

Dah abis bayar semua tu, pas tu aku tanye Cawan, cm mana nk bawak barang2 ni balik, dah la nk naik ferry lagi..dia gelak, pas tu dia jawab "U pikul la sendiri barang2 tu, u yg nk sangat beli..." pas tu gelak2 kat aku..ee hampeh betul la..

Puas ati dengan semua barang yg dibeli tu, kitorg terus return balik kereta sewa tu, dan beli tiket ferry. Tp jenuh la mengangkut barang2 tu, nasib baik ade troli kat situ..Kitorg naik ferry kul 4.30 ptg, sampai ke jetty Kuala Kedah kul 6.15..pas tu continue lagi journey ke Bukit Mertajam, antar Muni, pas tu sambung lagi perjalanan ke Ipoh, kul 11.30 malam baru sampai Ipoh, adeh, dah la esok keje. Since Cawan keje malam, dia suh tido Ipoh je la malam ni, pagi2 esok kul 7.30 kitorg gerak dari Ipoh, dia terus antar aku ke office..huuuhuhu..

Icam ckp pas ni nk g Langkawi lagi, next time dia nk naik Cable Car plak, sb kali ni dia takut nk naik, tak brsedia kata nye.hahahah lawak2..tunggu la Icam, thn depan siap laaa!!! hahahah (gelak jahat)

FYI, total jarak perjalanan kitorg dari KL-Ipoh-Bukit Mertajam-Kuala Kedah,
dan Bukit Mertajam-Ipoh-KL adalah sebanyak 950KM, nasib baik baru pas tukar minyak itam hehehe...

0 comments: